torsdag 26 mars 2009

Jobbig natt - harlig dag

Bebisen har varit jobbig inatt igen. Jag tror han hade ont i magen, for pa morgonkvisten fick han bada efter att ha gjort i blojan i overflod... Trevligare morgnar har jag ju upplevt, men jag har ju numera min aupair-mormor har och det underlattar allt arbete. Inget arbete som har med Mini att gora ar for skitigt for henne.

Pa formiddagen gick vi och ansokte om ett pass till Noah pa stadshuset, sen fortsatte vi till marknaden och kopte lite gronsaker och frukt. Under tiden jobbade pappa i Noahs rum, dar det hander grejer. Jag tror att det kommer att hinna bli klart nar de ar har. Nar han hunnit klart med det svara och pilliga kommer jag att ta over och mala. Snart far Noah flytta in till sig och jag tror och hoppas att han kommer sova battre da.

Efter lunchen sov jag och Noah lite middag, pappa vilade lite i solen pa terrassen och har numera en annan farg i ansiktet. Pa eftermiddagen gick jag till min frisor pa ett efterlangtat och valbehovt besok. Jag ville andra frisyr litegrann och bad henne kapa det langa haret... Resultatet ser ni nedan. Det kanns jattebra att ha en riktig frisyr!!!
Sahar ser jag ut nu - hon klippte nog 10 cm! Jag far gora nagot at fargen en annan gang...
Vi gor gymovningar med Noah nar han har badat. Han borjar tappa haret som ni kan se. Vi hoppas att det vaxer ut igen. Annars kommer han bli ganska lik sin morbror... (har maste jag tillagga, for att det inte ska bli nagra missforstand, att det naturligtvis vore en bra grej om han var lik sin morbror, men han skulle ju iallafall kunna fa behalla haret.)
Gymovningar framfor tvattmaskinen. Och sa lite veck pa ryggen saklart. Lille grodan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt det låter med besök från mormor och morfar, Noah verkar ju ha de bästa barnpassarna i mannaminne. Bra för mamman som får vila upp sig lite! Och super för barnrummet som snart är klart. :) För övrigt kommer nog byggkillarna vissla ännu mer efter den snygga svenska au pair-flickan hädanefter, frisyren blev jättesnygg! ;)

Vive la France! sa...

ahh, tack vad du ar snall! hoppas att din lagenhet ar finfin nu efter allt renoverande och att du kan laga mat i koket pa riktigt nu!

marika sa...

Det är en villa och vi är för närvarande väldigt osams med kaklet.. Så matlagandet får nog vänta lite till :(

(och ordverifieringen just nu är peniz *fniss*)