lördag 21 mars 2009

Gubben i ladan

Lordag kvall och rugby pa teven (Wales - Irland)... Halvspannande bara. Tur att den snart ar slut. Jag har precis haft en danssession framfor Noah som sitter i sin babysitter. Han alskar nar man showar for honom och han sitter dar som en kung pa sin tron och betraktar sina jycklare. Jag satte pa Noahs speciella spellista pa Ipoden och sjong med - "Ekorren satt i granen", "Tomten och stugan" och sen kom "Gubben i ladan". Texten ar helt galen nar man tanker efter "vad har du for dig? sover du? kokar du kaffe? borstar du skorna?" och sen gumman i ladan "bakar du bullar? klappar du katten?". Den som skrivit texten maste ha funderat ut ganska udda grejer man kan gora och sen satt ihop dem i en sangtext, som dessutom inte rimmar. Hursomhelst, Noah verkar gilla den.

06.55 vaknade den lille imorse och det var bara att slanga benen over sangkanten. Janne akte till golfen och jag blev kvar med skruttungen. Vi lekte och lekte innan vi for till golfklubben och hamtade pappan. Sen for vi till Nathalie, Fater och Leo och sa hej. Pa vagen hem stannade jag och handlade mat, bland alla andra 1000 knappskallar som handlar pa lordag eftermiddag, medan killarna for hem.

Nu ska vi snart bege oss till grannarna pa apero (aperitif), sen hander det nog inte sa mycket mer pa Sjovagen i Cannes. Tror att jag kommer stupa i sang tidigt idag.

Inga kommentarer: